Khamis, 21 Julai 2011

BAGAIMANA NAK MULAKAN PELABURAN EMAS FIZIKAL PUBLIC GOLD

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Untuk entry artikel kali ini, cikgu ingin membincangkan dan berkongsi ilmu kepada semua pembaca berkenaan pelaburan emas fizikal bersama syarikat Public Gold Sdn. Bhd.

Cikgu pasti ramai dikalangan pembaca di luar sana yang masih tidak memahami sistem yang dijalankan oleh Public Gold. Bahkan, ramai yang masih tidak mempercayai pelaburan emas fizikal oleh Public Gold ini. Kenapa cikgu berkata demikian? sebab perkara ni telah berlaku kepada kenalan lama cikgu yang cikgu temui pada  bulan lepas. Sengaja cikgu mempelawanya untuk membelek-belek blog cikgu ni untuk mendapatkan maklumat berkenaan emas fizikal. Pada mulanya beliau mengatakan pada anggapan awal beliau, cikgu menjalankan perniagaan MLM seperti pelaburan MLM yang lain. Setelah cikgu ajak bertemu untuk TT dan sambil pekena roti canai, barulah dia memahami dan mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan Public Gold ni.

Pelaburan emas fizikal Public Gold dijamin selamat dan tidak scam kerana setiap urusniaga yang dijalankan, anda akan mendapat emas fizikal ditangan anda setelah selesai transaksi pembayaran. Dengan jaminan stok sentiasa ada, anda sebenarnya tidak perlu risau sebagaimana anda melabur di dalam perniagaan MLM. 

Jika anda menjadi Authorised Dealer, anda tidak perlu risau jika stok emas fizikal Public Gold yang ada di dalam tangan tidak terjual atau tiada pembeli. Kenapa? kerana emas fizikal tidak akan rosak, tamat tempoh atau berkulat jika terdedah kepada cuaca yang ekstrim. Semakin lama anda simpan emas tersebut, maka semakin tinggi nilainya. Nah, apa lagi yang anda nak risaukan? Jika anda menyimpan atau melabur dalam sesuatu instrumen pelaburan, pastinya akan tiba satu masa di mana tiba-tiba anda memerlukan wang  tunai untuk menyelesaikan masalah. 

Pada pandangan anda, pelaburan apa yang anda boleh dapatkan kecairan wang tunai yang tinggi selain emas fizikal? Cikgu ambil contoh tanah, jika anda memerlukan wang tunai dan anda nak mencagarkan tanah anda kepada pihak bank. Berapa lama masa yang diperlukan untuk anda mendapat wang tunai yang diperlukan? seminggu? sebulan? Berbeza dengan emas fizikal, anda boleh membawa emas anda kepada pihak yang menyediakan  perkhidmatan Ar-Rahnu untuk memajak emas anda. Dalam masa 1 jam, anda sudah mendapat wang tunai yang anda hajati. Bukankah itu lebih bagus?

Berdasarkan pengalaman cikgu sebelum ini, terdapat 3 kategori pelanggan yang membeli emas fizikal dengan cikgu:
  1. Pelabur yang melabur dan menjadi dealer dengan tujuan melabur dan mendapatkan keuntungan sampingan dengan menjual emas fizikal pada masa yang sama. Golongan ini mengambil langkah yang bijak kerana disamping melabur dan menyimpan emas untuk kegunaan sendiri, meraka juga boleh mendapatkan keuntungan dari komisyen jualan emas kepada pelanggan.
  2. Pelabur yang membeli secara berkala emas fizikal. Dengan cara ini, pelabur masih lagi mendapat untung dengan pemurataan harga emas yang dibeli. 
  3. Pelabur yang membeli jika ada duit. Pelabur ini, jika dilihat tidak akan memberikan respon kepada apa yang diperkatakan tentang kelebihan emas fizikal kerana mereka tiada duit.
Anda tidak perlu risau jika anda tidak cukup modal sebanyak RM20k untuk menjadi Dealer. Hubungi cikgu untuk bantuan nasihat.

Sebagai contoh, cikgu sediakan peluang. Caranya mudah, jadi saja sub-agen cikgu. Bagaimana nak buat?

Jika anda ingin menjadi dealer Public Gold. Cikgu yakin anda dah ada ilmu pasal emas, jadi anda hanya perlu mencari pelangan untuk membeli produk Public Gold melalui cikgu. Contohnya, jika anda dapat cari pelanggan katakan 5 orang setiap orang nak beli emas, seperti barang kemas ke, dinar ke, gold bar @ silver janji sudah kumpul sampai RM20K, jadi bila cikgu order kepada Public Gold, cikgu akan daftarkan atas nama anda. Cuma cikgu yang beli. Jadi rekod pada Public Gold adalah anda yg beli. FAHAM??? mudah saja. Ini caranya. Jadi ceritalah, sampaikanlah ilmu emas tapi pastikan anda ada emas dulu, baru boleh yakinkan orang.

"SIMPANLAH EMAS DAN PERAK UNTUK MASA HADAPAN" 
HUBUNGI: 019-7784616 (CIKGU EMAS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan