Ahad, 3 Julai 2011

PROMOSI PENIAGA BARANG KEMAS DI PUBLIC GOLD

Assalammualaikum semua. Akhirnya setelah harga emas naik melebihi USD1500/oz ia jatuh dibawah USD1500/oz. Inilah peluang emas namanye coz time ni la kite nak borong emas.

Dengan keadaan harga emas yang turun ini syarikat Public Gold Marketing Sdn Bhd telah menawarkan peluang perniagaan Barang Kemas samada pelanggan biasa atau mereka yg ingin menjadi Dealer. Mari kita lihat poster promosi:

Peluang yang terbaik utk mereka yg ingin menjadi Dealer. Jika sebelum ni nak jadi Dealer syarikat PG anda perlukan RM20k tapi sekarang tawarannya adalah RM15k. Sambil melabur & menjual ni..

Tentu anda bertanya bagus sangat ke ke jadi Dealer barang kemas PG ni?
Sebelum kita pergi kepada kelebihan menjadi Dealer. Apa kata kita tgk kelebihan produk Public Gold iaitu Public Jeweller.

Apa kelebihan barang kemas PG berbanding dengan barang kemas di kedai-kedai emas lain:
  1. Barang kemas Public Jewellery semuanya berketulinan 916 atau 22K sahaja.
  2. Harga ditentukan oleh pasaran dunia dan dikira dari berat bermakna harga untuk beli barang kemas Public Jewellery ditentukan oleh pasaran semasa, ada naik turun tak macam kedai emas dan harganya dipaparkan. (ini kan yg dikatakan telus) 
  3. Tiada kos tambahan seperti yg porpular kos upah tukang, macam kedai-2 emas kenakan setiap kali kita beli barang kemas 
  4. Design barang kemas Public Jewellery adalah Mediterranean , sebab tu nampak style sikit. Kalau orang yg biasa pergi menunaikan haji dan umrah mesti mereka akan berminat design-2 ini.
Ini adalah ringkasan serba sedikit dari iklan.
Tentu anda tanya, betul ke murah dari kedai emas. Mari kita lihat harga emas semasa sekarang berbanding Public Jewellery.


Ini adalah harga emas yang dikeluarkan oleh persatuan peniaga-peniaga barang kemas bersekutu. Kebanyakkan kedai-2 emas macam Poh Kong, Tomei, Habib dll yg besar menganggotai persatuan ni dan persatuan ini telah menetapkan harga selling atau harga siling pada emas mengikut ketulinan. Jadi jika anda nak beli emas, pastikan harga emas anda tidak melebihi harga siling ini. Kalau lebih, maknanya anda kena KAPAK!!!! hahaha..
Jom kita lihat harga PJ:

Ini pulak adalah harga emas yg dikeluarkan oleh Public Jewellery, ikut harga semasa dunia ikut graft tu. Sekarang murah sebab harga emas jatuh. Jadi, peluang ni. Cuba anda lihat perbezaan harga di antara kedai emas lain dengan PG.
PG harga selling untuk emas 916 adalah RM159.80/gram
Harga kedai emas untuk emas 916 pulak RM167/gram
beza harga RM7.20/gram

Kalau anda beli gelang emas 916 yang beratnya 50gram. Anda dah rugi RM360.00, banyak tu. Ohhh jangan lupa, kedai emas ada kenakan kos upah tukang. Jadi penambahan minima RM100 dikenakan. Manakala barang kemas Public jewellery tak ada. So beza lebih kurang RM460.00 kalo beli gelang emas 916 yang beratnya 50gram. Fuhh, agak2 RM460.00 tu bleh beli susu & pampers anak ni.. he..he.. ataupun beli 1dinar (tambah dlm RM200 je).

Ini serba sedikit yang dapat cikgu ceritakan mengenai produk-2 Public Jewellery anda boleh fikir sendiri ar mane yg terbaik.

Baik kita dah kenal produk, bagaimana pulak dengan syarikat? Adakah berbaloi menjadi pengedar dibawah syarikat Pulic Gold ni? Kalau tanya cikgu mesti la cikgu kata berbaloi tapi akan ada orang kata, ialah nak bodek la tue. Maklum la cikgu kan dealer Public Gold.. Betul tak? he..he.

Ini cikgu cerita kelebihan bukan nak banding dgn mana-2 syarikat. Anda boleh guna ini sebagai panduan jika ada orang ajak anda join.
  1. Cawangan Public Gold hampir setiap negeri dah ada, boleh layari link ini: http://www.publicgold.com.my/component/option,com_contact/Itemid,/lang,english/ dan ada lagi seperti Melaka, Kuala Lumpur, Alor Setar, Sabah dll negeri. Bboleh dikatakan semua negeri ada Public Gold.
  2. Boleh lihat harga online di web-web utama PG dan harganya sentiasa update setiap 20minit, sesuai kepada anda yg nak melabur dalam emas. Ini menjadikan penjualan secara telus di talian.
  3. Sistem atau platform untuk sesiapa sahaja yg nak mulakan perniagaan emas. Tak perlu bayar untuk TUMPANG nama macam syarikat-2 lain yg mengenakan bayaran di atas pengunaan jenama mereka.
  4. Marketing pecuma di media-2 akhbar dan elektronik.
  5. Perancangan syarikat untuk kekal lama dalam biz emas. Ni telah terbukti dengan beberapa pencapaian yg diperolehi. Anda boleh lihat sendiri. Rentetan kejayaan Public Gold selama ini: http://www.publicgold.com.my/content/view/408/103/lang,english/ Ini menunjukkan Public Gold serius dalam pembesaran dan memajukan syarikat. Beruntunglah anda jika anda berada dibawah syarikat ini. Maju bersama Public Gold. WE MEAN BUSINESS!!!!! DON”T PLAY-PLAY!!! share profit di antara syarikat, dealer dan customer. Mana ada syarikat yg buat sistem yg sebaik ini. Mmemudahkan semua orang.
  6. PG juga ada sediakan Safe Deposite Box dan kemudahan seperti pinjaman emas dgn cagaran emas (ala-ala arrahnu) untuk dealer. Beruntung betul.
Dalam erti kata lain Public Gold menyediakan kemudahan baik bagi dealer untuk buat biz. Begitu jugak kepada customer untuk buat pelaburan. Lebih senang, lebih bagus, tak perlu ragu-2 pada dealer, tak perlu ragu-2 pada harga yg ditawarkan dan tak perlu ragu-2 atau pening-2 bila nak jual semula emas atau silver anda. SENANG!!!!

Ok bagaimana nak jadi tokey barang kemas Public Jewellery?

Kalau ditengokkan pada poster tu.

Anda hanya perlu sediakan wang RM15,000 dan beli barang-2 kemas yang tertera.  Rugi la kalo xdpt jual emas2 tu?? (soalan yg biase ditanye oleh customer). Mane ade rugi, xjual kan boleh simpan. Emas makin lame kan makin naik harga.. Bila dah melambung nnti jual balik pade PG la.. he..he.. xpe, kekadang org xtau.. So, cikgu explain la. Ok boleh lihat dibawah:

Kena beli Necklaces:

Kemudian dicampur dengan bracelate:

Kedua-2 produk ini dicampur melepasi RM15,000 barulah anda layak menjadi dealer public gold. Ringkasan iklannya seperti begini:
Ingat tarikh tutup promosi ini adalah 31 Ogos 2011 bleh raya. Mmm elok le, sekarang jadi dealer boleh promote barang kemas untuk raya aidil fitri xpun bleh pakai smpi paras siku. he..he..he..

Ok jika anda berminat boleh hubungi cikgu. Xpun pgi PG sendiri je. Cikgu nak share je, xbeli dari cikgu pun xpe. Dah Allah yg tetapkan rezeki cikgu.. he..he.. Yg penting "Belilah Emas Untuk Masa Hadapan" Jangan lepaskan peluang ini, hubungi cikgu: 019-7784616

Rata-rata persepsi orang harga emas mahal. Apa saja harga emas, mesti orang cakap emas mahal. Jarang jumpa cakap harga emas murah:
  • Bila harga emas RM48/g pun orang cakap mahal 
  • Bila harga emas RM69/g pun orang cakap mahal
  • Bila harga emas RM100/g pun orang cakap mahal
  • Bila harga emas RM148/g pun orang cakap mahal
  • Bila harga emas mencecah RM167/g pun orang cakap mahal
Kesimpulannya, orang akan cakap harga emas mahal. So, alamat tak beli emas lah jawabnya.

"SIMPANLAH EMAS DAN PERAK UNTUK MASA HADAPAN" 
HUBUNGI: 019-7784616 (CIKGU EMAS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan