Jumaat, 16 September 2011

HARGA EMAS MENJUNAM!! PELABUR MULAI PANIK!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Malam ini harga EMAS dilihat mulai menjunam ke paras di bawah USD1800/oz. 10g Goldbar 999.9 turun kepada RM1,942.00 manakala 1 dinar RM789.00 berbanding harga awal Syawal iaitu 10g Goldbar 999.9 mencecah RM2,052.00

Masa bulan Ramadhan dan awal Syawal haritu, harga emas naik macam roket sehinggakan ramai "tepuk dahi" sebab harga tiba-tiba naik mendadak. Masa tu macam-macam ayat keluar dari mulut masing-masing. "waaduh.. waduh..ruginye tak beli dulu.." "takpelah, tunggu la harga turun pulak, nanti aku nak beli.." "cikgu, kalo harga turun bgitau ar.." dan macam-macam nada kekecewaan yang cikgu dengar.

Sekarang ni, apa yang diimpikan dah datang. Jangan sampai lagi 6 bulan dari sekarang, ada yang "tepuk dahi" buat kali kedua pulak.

Jangan buat kesalahan yang sama. Ambil peluang yang keEMASan ni!!! Jarang-jarang berlaku harga emas turun besar-besaran macam ni... Ni dah kire macam promosi besar-besaran la.. he..he..

Terdapat 2 golongan yang cemas ketika harga emas turun menjunam:

GOLONGAN PERTAMA: Harga emas turun dari harga yang mereka beli
Rugi ke kita beli harga masa hari itu?? Pada mata kasar memang lah rugi tetapi adakah kita beli emas ini sekadar ingin mendapat pulangan jangkamasa pendek?? Pelaburan emas ini adalah berbentuk jangkamasa yang panjang sekurang-kurangnye 3-5 tahun seperti yang diberitahu oleh cikgu pada post yang lepas-lepas dan terbukti melalui graf statistik. Biasalah harga emas ada turun dan naiknya. Tetapi kita perlu lihat track record emas sebelum ini juga ada mengalami penurunan tetapi masih mengekalkan return yang tinggi 30%-45% setahun. So, ape nak takut?? relax la.. Baru beli seminggu la beb.. Sabar.. Sabar.. Sabar..

GOLONGAN KEDUA: Harga Turun @ Naik mereka tetap beli emas
Golongan ini akan cemas jika harga turun menjunam.. Kenapa ek?? Sebab panik macam mana nak cari duit nak beli emas. Cikgu tafsirkan sebagai "Pencinta Emas". Mereka akan beli emas untuk keep stock jika harga turun kerana mereka telah mencapai satu tahap di mana "TIADA PELABURAN YANG DAPAT MENANDINGI EMAS" dan ilmu pelaburan emas yang luas. Masa inilah kita perlu beli emas dengan banyak. Contoh macam kita beli pakaian jika ada "JUALAN PROMOSI" la.. Rugi xbeli..

Ini bukan jual beli saham lah.. Kalau saham harga turun memang lah panik.. silap-silap dapat kertas kosong je.. INI EMAS lah (logam) bukan nombor dalam kertas la kawan.. harga turun pun orang SUKA, kalau naik lagi lah CERIA..

Nasihat cikgu, pegang kata-kata ini: "HARGA EMAS HARI INI LEBIH MURAH DARI HARGA EMAS PADA TAHUN HADAPAN DAN LEBIH MAHAL DARI HARGA EMAS PADA TAHUN LEPAS". Janganlah lepaskan peluang keemasan dengan menyimpan emas fizikal sebagai aset pelaburan anda. Logam emas dan perak adalah logam yang dimuliakan oleh Allah SWT dan Rasulullah SAW pun telah mengingatkan kita supaya menyimpan emas dan perak.

Akhir kata dari cikgu:

"SIMPANLAH EMAS DAN PERAK UNTUK MASA HADAPAN" 
HUBUNGI: 019-7784616 (CIKGU EMAS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan