Jumaat, 24 Jun 2011

SOALAN-SOALAN TENTANG PELABURAN EMAS

Ramai bertanyakan cikgu mengenai perniagaan emas Public Gold.

Soalan 1: Bila saye jadi dealer, kalau xbleh jual emas ni mcm mane ek?? rugi la saye..
Jawapan: Xbleh jual emas mane ade rugi, emas fizikal tu kan sebagai 'ASET' bleh jual blk bile harga naik.. Untung lagi ade lah.. Harga emas sentiasa naik, Ini bukan jual produk kesihatan yang ada tarikh luput..
 
Soalan 2: Emas ini tulen ke?? Ini bukan skim pelaburan emas ke?
Jawapan: Emas Public Gold adalah tulen, Public Gold adalah sebuah syarikat yang pertama di Malaysia menghasilkan emas sebagai produk dan telah diakui oleh BNM dan Malaysia Book of Record.. Ini bukan skim pelaburan kerana anda memperolehi emas fizikal dan bukannya emas maya..
 
Soalan 3: Baik beli emas perhiasan je, boleh dipakai.
Jawapan: Suka hati pembeli la, tetapi jgn lupa emas perhiasan susut nilainya lebih tinggi berbanding emas bar dan syiling emas @ dinar kerana Gold bar dan dinar adalah dikhaskan untuk emas pelaburan. Kalo nak tau lebih lanjut hubungi cikgu. Public gold pun ade menjual emas perhiasan.
 
Soalan 4: Confirm ke Public Gold beli emas balik??
Jawapan: Dah namanya pun emas, bukan setakat Public Gold je, malah semua kedai emas menerima emas. Kalo nak jual balik pade cikgu pun boleh.

Soalan 5: Apa kelebihan emas Public Gold??
Jawapan: Jika kita nak jual balik di Public Gold, spreadnya rendah.. stok sentiasa ade coz Public Gold ade kilang emas sendiri. Cawangan terdapat di seluruh Malaysia. Diiktiraf 'Malaysia Book of Record'.. So, trademark memang kukuh..
 
Soalan 6: Bagaimana kalo harga emas turun??
Jawapan: Soalan yg bagus.. Cth harge Emas 22k 916 thn 2001 RM46/gram.. skrg thn 2011 RM157/gram.. kenaikan lebih kurang 342% dlm masa 10thn.. purata 1thn 34.2%.. Agak2 naik ke turun??? Lebih baik dari ASB & unit trust kan??? Nilai emas xkan turun kerana emas ialah logam yg mulia dunia & akhirat.
 
Soalan 7: Emas jenis apa yg awak jual?
Jawapan: Emas pelaburan iaitu Gold Bar 999.9, Syiling Gold 999.9, Syiling dinar 916, Silver Bar 999.9 dan Emas perhiasan 999.9 & 916.


"Sesungguhnya Allah akan memasukkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh ke dalam syurga yang mengalir padanya beberapa sungai; mereka dihiaskan di situ dengan gelang-gelang emas dan mutiara, dan pakaian mereka di situ dari sutera" (Surah Al-Hajj:23)

Jadi, memang Allah SWT mengangkat martabat emas sebagai barangan yang berharga, bukan sekadar di dunia, malah di akhirat jua..

Katakan anda menyimpan wang kertas bernilai RM1000. 10 tahun akan datang, adakah nilai RM1000 boleh membeli barangan yang sama seperti sekarang? jawapannya, sudah pasti tidak.

Tetapi jika anda membeli emas bernilai RM1000. 10 tahun akan datang adakah nilai emas itu boleh membeli barang yang sama? Cth seekor kambing di zaman Rasulullah ialah 1dinar, sekarang 2011, setelah hampir 1400 tahun harga kambing tetap 1 dinar kerana 1 dinar = RM698.00

"SIMPANLAH EMAS DAN PERAK UNTUK MASA HADAPAN" 
HUBUNGI: 019-7784616 (CIKGU EMAS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan