Selasa, 22 November 2011

MALAYSIA PERTAHANKAN PINGAT EMAS SUKAN SEA KE 26, 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada peminat emas..
Alhamdulillah, Malaysia telah mempertahankan pingat Emas sukan SEA ke 26 dengan mengalahkan Sang Garuda 5-4 menerusi sepakan penalti.. Dengan mengheret pasukan Tuan Rumah ke penentuan sepakan penalti dengan keputusan awal 1-1 telah membuktikan Harimau Malaya ialah satu pasukan yang terkuat di rantau Asia Tenggara walaupun menerima provokasi dari pihak musuh..

Selama 120 minit permainan bola sepak akhir sukan SEA berlangsung dengan kedua-dua pasukan bermati-matian untuk merebut PINGAT EMAS.. Pasukan MALAYSIA ingin pertahankan PINGAT EMAS yang mereka menangi di Laos pada tahun 2009, Pasukan Indonesia pula ingin mencipta sejarah yg ketandusan pingat emas sejak 20 tahun lalu.. Yang peliknya masing-masing nakkan pingat emas.. Bila dapat pingat Perak dan Gangsa, terpancar riak wajah yang sugul dan sedih.. Apetah lagi kalo xdapat ape2 pingat, lagi la pilu dan syahdu..
Dulu cikgu tidak pernah terfikir pun, kenapa mereka semua ni tergila-gilakan pingat emas ek?? Baik bola sepak, olahraga, badminton, perahu layar, berbasikal dan semua acara sukan lah.. Kenapa sesebuah Negara mensasarkan pencapaian pingat Emas dan bukan pingat Perak dan pingat Gangsa.. Mungkin sekadar sukan pada jawapan yang cikgu berikan..

Setelah cikgu berkecimpung dengan perniagaan emas dan menjadikan emas sebagai Aset pelaburan cikgu, barulah cikgu sedar dan tahu kenapa mereka ini megah dan rasa mewah memiliki pingat emas atau emas.. Emas ini mempunyai aura yang tidak ada pada logam-logam lain dan tersangatlah bersifat istimewa.. Tanya je kat sesiapa pun, suka tak pada emas??.. Anda akan tahu jawapannya..

Kalo anda nak rasa megah dan mewah macamana yang cikgu dan rakan-rakan emas cikgu yang lain rasakan, dapatkanlah emas untuk diri anda sendiri dalam bentuk apa sekali pun.. Goldbar, dinar, barang kemas dan lain-lain.. Nanti anda akan rasa satu sifat kemegahan dan kemewahan yang lahir dari emas itu sendiri.. Tersangatlah istimewa.. 

Simpan duit kertas banyak-banyak, makin lama makin habis dan susut nilai.. Tapi simpan emas fizikal banyak-banyak, makin lama makin tinggi nilainya.. Renung-renungkanlah kata-kata cikgu ini..

Akhir kata dari cikgu:
"SIMPANLAH EMAS DAN PERAK UNTUK MASA HADAPAN" 
HUBUNGI: 019-7784616 (CIKGU EMAS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan