Rabu, 21 Disember 2011

HANTARAN DINAR SEBAGAI MAS KAHWIN

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Apa khabar semua, sudah beli emas?? sudah!! Alhamdulillah.. Ada yg belum beli lagi?? xpela, tunggu je sampai emas betul2 murah & belilah.. Tapi bagi cikgu, murah ke, mahal ke yg penting setiap bulan cikgu mesti beli sekurang2nye 1 Dinar..

Semalam PNB dah umumkan dividen bagi Unit Amanah ASB, Dividen 7.65% dan Bonus 1.15%.. So jumlahnya 8.80%.. Tapi jgn lupa 8.80% tu untuk pelabur yg dah melabur lebih dari 10 tahun ar.. Bagi mereka yg belum cukup 10 tahun cuma dpt 7.65% je tau.. Syukorlah, Alhamdulillah..

Tapi siape yg beli emas pada tahun lepas 2010, pada tahun 2011 atau selepas 1 tahun, pulangan kenaikan emas adalah di antara 15% - 20% sekarang ni.. Nak tau boleh rujuk web ni: http://www.goldprice.org/.. Banyak tu.. Tu belum kira sampai akhir tahun tu.. Secara puratanya, kenaikan emas adalah di antara 20% - 45% setahun.. Memang berbaloi.. Tapi masih belum ramai kesedaran orang ramai terhadap emas ni..

Bulan Disember ni harga emas turun sedikit disebabkan ketidaktentuan ekonomi Eropah & USA.. Masa inilah kita ambil peluang nak borong emas banyak2 lebih-lebih lagi pasangan yg ingin mendirikan rumahtangga (kahwin la).. sebab harga emas tgh murah, so pergi la beli brg kemas atau pun Dinar & Goldbar untuk dijadikan Mahar @ Mas Kahwin.. 

Hantaran Dinar sebagai Mas Kahwin

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:”Mana-mana lelaki yang mengahwini perempuan atas sekurang-kurang atau sebanyak-banyak maharnya, tetapi tidak ada maksud (tidak mahu) membayar mahar tersebut sebagai haknya (perempuan yang dikahwini), setelah itu ia mati padahal belum lagi ia tunaikan (mahar tersebut), maka nanti ia bertemu dengan Allah pada hari Kiamat sebagai orang yang berzina.”
Riwayat at-Tabrani dan al-Hakim
Huraian
1. Perkahwinan merupakan fitrah bagi setiap makhluk Allah dan menjadi asas bagi melanjutkan bahtera kehidupan.
2. Mas kahwin merupakan pemberian wajib yang diberikan oleh suami kepada isterinya setelah berlaku akad nikah di mana nilai mas kahwin adalah berbeza mengikut negeri.
3. Rasulullah pernah bersabda bahawa salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya dan ringan pula maharnya (mas kahwin).
Gambar di atas adalah gubahan dari produk Public Gold yg dijadikan sebagai Mahar @ Mas Kahwin.. So, bakal2 pengantin boleh la tiru @ secara tidak langsung dapat idea untuk Mahar @ Mas Kahwin..

Selamat Pengantin Baru..

Akhir kata dari cikgu:
"SIMPANLAH EMAS DAN PERAK UNTUK MASA HADAPAN" 
HUBUNGI: 019-7784616 (CIKGU EMAS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan