Isnin, 10 September 2012

STATISTIK HARGA EMAS (GRAF TIDAK TIPU)...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Selamat Hari Raya walaupun dah nak masuk bulan Zulkaedah..

Rezeki Syawal datang kembali dengan kenaikan harga emas walaupun turun-naik berlaku di setiap hari.. Cuba lihat graf di bawah.. Walaupun ada penurunan, emas tetap mahu mendaki dengan cepat.. Catatan tertinggi harga emas Mentah yg direkodkan adalah USD1738.00/oz atau USD55.88/gram besamaan dengan RM173.58/gram...

Rekod yg tertinggi pernah dicatatkan pada tahun lepas ialah USD1889.70/oz atau RM181.88/gram..

Walaupun emas mengalami penurunan dalam 1 tahun kebelakangan ini, kalo dilihat dari sudut 'Longterm' emas adalah sentiasa naik.. Berikut adalah graf 5 tahun, 10 tahun & 20 tahun statistik kadar harga emas dunia:

5 Tahun

10 Tahun


20 Tahun 


Kebanyakkan masyarakat masih takut untuk menukar wang Fiat kepada emas dengan alasan tiada ruang penyimpanan khas & masih belum mengetahui keunikan & keistimewaan Logam Allah SWT ini.. Emas & Perak adalah logam yg dimuliakan disisiNya.. Walaubagaimanapun konsep Muamalat emas perlu diambil kira juga kerana Muamalat Emas ialah beli emas mesti wajib dapat Emas (Fizikal) dan bukannya Beli Emas dapat buku simpanan emas @ nilai emas yang ditulis.. Org2 yg tidak ikut Muamalat Emas adalah berdosa & tiada keberkatan didunia & diakhirat.. Oleh itu carilah keberkatan dengan membeli emas Fizikal..

Sejarah emas telah digunakan beribu2 tahun dahulu dan hinggan sekarang emas masih digunakan kerana tidak luput, rosak, dimamah usia & dll.. Sampai di sini sahaja ilmu yg cikgu nak sampaikan.. Moga anda semua mencari keistimewaan emas & perak.. InsyaAllah..

Akhir kata dari cikgu: 
"SIMPANLAH EMAS DAN PERAK UNTUK MASA HADAPAN" 
HUBUNGI: 019-7784616 (CIKGU EMAS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan